URSVIK

NORDIC  MILITARY TRAINING

I Stockholm bedrivs NMT-träningen på fyra platser; Östermalms IP, Tantolunden, Täby och Ursvik. Varje vecka tränas minst 10 pass i Stockholm. Inriktningen på passen varierar beroende på vilken instruktör som leder passet, och något som är säkert är att inget pass är det andra likt. Detta gör vissa pass mer konditionsinriktade med mycket löpning och intervaller, medan andra pass är mer fokuserade på styrka. Här finns en engagerad träningsgrupp med allt från nybörjare till erfarna träningsindivider. Gemenskapen är A och O och du är varmt välkommen att bli en del av teamet.


Vad innehåller ett pass?

Varje pass är 75 min långt. Inriktningen på passen varierar beroende på vilken instruktör som leder passet, och något som är säkert är att inget pass är det andra likt. Detta gör vissa pass mer konditionsinriktade med mycket löpning och intervall- eller backträning vilket sker både i spåret och i skogen, medan andra pass är mer fokuserade på styrka. På NMT-pass används vanligtvis inga redskap utan fokus ligger på övningar med kroppen som redskap. Vi använder den egna kroppen och det som finns att tillgå i skog och mark.

Tips inför ditt första pass!
  • Drick ordentligt inför passet och ta ett mellanmål för att orka
  • Se till att ta med en varm jacka för att hålla dig torr/varm efter passet
  • Handskar! Passen kräver handskar efter årstid
  • Vi startar alltid på angiven tid. Uppställning!
  • Efter varje pass finns alltid instruktören att tillgå om du har några frågor att ställa.

Nivåer

På NMT erbjuds flera träningsnivåer för att du ska hitta det som passar dig bäst. 

BLÅ Rookie nivå 

Blå väst passar dig som är ny i träningssvängen. Det bästa receptet är att att börja för dig som är ny och inte tränat tidigare, perfekt sätt för att komma igång ordentligt.

GRÖN – Basic nivå

Grön väst passar dig som är grundtränad och tränar ca 1-2 pass per vecka. Vanligtvis är det i denna grupp du hamnar om du vill prova på.

RÖD – Träning nivå

Röd väst har väldigt hög intensitet på både kondition- och styrkedelen. Passar dig som är i god fysisk form och tränar fler än 4 pass per vecka.

SCHEMA

Du behöver förboka dig till passet/passen du vill delta på. Schema-avvikelser kan förekomma pga röda dagar, sommarschema och specialpass. Se aktuella träningspass i schemat här >>

Schema Ursvik

Dag

Tid

Nivå

Onsdag

Söndag

18.00-19.15

16.00-17.15

GRÖN, RÖD, BLÅ

GRÖN, RÖD, BLÅ

Samling:Ursvik spårcentral/motionsgård 

Omklädningsrum: Nej
Duschmöjlighet efter passet: Nej
Förvaring under passet: Nej
Parkering: Ja

Bli medlem idag!

Boka prova-på-pass idag!

Gå med i vårt forum

I filtret i schemat växlar du ort/träningsplats för att se schemat för just din hemmaplan i vårt medlemssystem.
klicka för schemat här >>

 

0
Your Cart
  • No products in the cart.